INDIVIDUALIZATION OF EDUCATIONAL ACTIVITIES OF ART SPECIALTIES STUDENTS’ AS A PEDAGOGICAL PROBLEM
Abstract
The article considers the views of modern scientists on the problem of individualization of art specialties students’ learning. It is proved that by meeting the needs of students, providing them with opportunities to choose the content and forms of organizing the learning process, individual learning gets huge opportunities. This is reflected in the choice of their own training profile, academic disciplines, training modules, subjects or special courses, as well as in the possibility of organizing methods and forms of training, your own individual pace of progress in the educational process. Thus, the development of art specialties students’ individuality in the conditions of modern development of pedagogical science is one of the most significant results of individualization of the educational process in a higher education institution.
References
Бурлакова Т. В. Индивидуализация профессиональной подготовки студентов в педагогическом вузе. Дис. … на соискание ученой степени д-ра пед. наук : 13.00.08. Шуя, Шуйский ГПУ. 2009. 438 с.
Бурлакова Т. В. Принципы индивидуализации профессиональой подготовки будущих учителей. Педагогика. 2008. № 4 (7). С. 40-44.
Зэер Э. Ф. Психология профессионального образования. Практикум: учеб. пособие для студ. уч. высш. проф. образования. М.: Академия. 2008. 144 с.
Ковалевский И. А. Организация самостоятельной работы студентов. Высш. образование в России. 2000. №1. С. 114-115.
Козлова О. Е. Педагогические и профессиональные основы проєктирования и реализации поэтапного формирования социальной компетентности студентов специальности «Журналистика»: диссертация ... кандидата педагогических наук : 13.00.08. Тольятти: ТГУ. 2008. 213 с.
Морозова Д. А. Индивидуализация учебной деятельности студентов в вузе при кредитной системе обучения: научно-методическое пособие. Костанай: КГПИ. 2009. 139 с.
Николаєва С. Ю. Индивидуализация обучения иностранным языкам. Київ: Вища школа. 1987.139 с.
Соколова І. В. Теоретичні та методичні основи професійної підготовки майбутнього вчителя за двома спеціальностями на філологічних факультетах вищих навчальних закладів: автореф. дис. …доктора пед. наук: 13.00.04. Київ. 2008. 44 с.
Спирина Т. А. Совершенствование дидактической подготовки будущего учителя на основе индивидуализации обучения: автореф. дис. канд. пед. наук. 13.00.01 общая педагогика, история педагогики и образования. Красноярск: б. и. 2003. 23 с.
Copyright (c) 2021 Марина Загорулько

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.